Kombinace marketingových metod
Upozorňoval jsem už na začátku kapitoly, že všechny tyto "marketingy s přívlastkem" jsou jen součástí marketingu jako celku. Proto se také jejich izolované používání bez ohledu na celek a na obecné marketingové zásady nedá doporučit. Většinou se totiž tak vzdálí zásadám poznávání a uspokojování potřeb zákazníka, že zcela opustí marketingovou půdu. Z telemarketingu se stane noční můra zákazníka, reagujícího výbuchem vzteku na každé zazvonění telefonu. Záplava nevyžádaných e-mailů, stahovaná za drahé peníze půl hodiny ze zákazníkovy schránky, ho může přimět k touze vás zlikvidovat. Multi level marketing se může obrátit v neustálé obtěžování všech známých, kteří se snaží zákazníka zapojit právě do své struktury. Od oslnění technickými možnostmi a příslibu snadného zbohatnutí se tak můžete lehce dostat k tomu, že vaše jméno se ocitne na zákaznické "černé listině" a vaše pověst dozná značné úhony.
Je proto lépe, když tyto programy a postupy budete používat střízlivě a jako doplněk či součást vašich marketingových aktivit.
Když si například po telefonu dohodnete první jednání s ještě neznámým potenciálním zákazníkem, není to telemarketing? Když mu jako přípravu na jednání zašlete elektronickou poštou podklady a nebo mu předáte kód, aby si je mohl stáhnout z vašich internetových stránek, není to internet marketing? Když svoji návštěvu u zákazníka doplníte objednávkovým katalogem a popíšete mu zrychlenou možnost objednávání přes internet nebo za pomocí SMS, není to dobrý příklad kombinace těchto marketingových metod?
Chcete-li tedy úspěšně propojovat a kombinovat jednotlivé metody, musíte opustit myšlenku, že každá z nich by vás dokázala jednoduše a bez námahy dovést k cíli -- objednávce ze strany zákazníka.
Už jsem vás jednou upozorňoval na zásadu chalupářů -- čím více tlačíte na pilu, tím hůře se řeže. A navíc -- od metrového polena k ohni v kamnech je ještě daleká cesta, na které nevystačíte jen s pilou. Budete muset přibrat sekeru, klíny, nůž pro naštípání třísek na podpal, noviny, zápalky. Nic z toho nemůžete vynechat, nic nemůžete povýšit na jediné univerzální. Cílem je oheň, ne za každou cenu použít pilu. |
Nenechte se tedy zlákat krásně znějícími a nablýskanými názvy, kterými vás někteří "novátoři" budou přesvědčovat, že jen tato metoda je správná (hlavně proto, že vás v ní následně za nemalé peníze vyškolí). Správné je to, co vede k cíli. A to většinou bývá souhrn všech možností, vzájemně výhodně zkombinovaných a použitých vždy tam, kde je to nejvhodnější.
obchodní vyjednávání
- Úvod
- Zákazník, koncepce, taktika
- Cíle prodeje a koncepce
- Způsoby prodeje
- Taktika
- Osobní předpoklady
- Motivace
- Sebevědomí
- Emoce
- Rétorika
- Znalosti
- Úspěch
- Budování úspěchu
- Zákon očekávání
- Zákon přitažlivosti
- Víra v úspěch,
- Etika v obchodním vztahu
- Etika a výhodnost
- Pozitivní jednání
- Emoce a stres
- Zvládáme stres
- Hospodaříme s časem
- Ostatní stresové faktory
- Profesionální vystupování
- Řeč těla
- Základy rétoriky
- Dialog
- Jak na trému
- Příprava na jednání
- Obchodní jednání
- Příprava jednání u vás
- Zaneprázdněný zákazník
- Zákazník není přítomen
- Zákazník nemá čas
- Jak prosadit schůzku
- Jednáme se zákazníkem
- Umění naslouchat
- Umění klást otázky
- Nesouhlas a námitky
- Jak dosáhnout objednávky
- Maloobchod
- Veletrhy a výstavy
- Jak se zajímat o zákazníka
- Jak neztratit důvěru
- Faktor vděčnosti
- Jak překvapovat zákazníka
- Reklamace
- Konkurence
- Informace o konkurenci
- Konkurence a zákazník
- Komunikace a propagace
- Nejdůležitější slovo
- Jak na propagaci
- Inzerát
- Rozhlasová reklama
- Plakát, leták
- Časopis, informační bulletin
- Certifikát, diplom
- Reklama na internetu
- Prezentace
- Osobní doporučení
- Speciální způsoby prodeje
- Telemarketing
- Internet marketing
- Multi level marketing
- Kombinace marketingových metod
- Závěrem