Jak na propagaci
Už Tomáš Baťa prosazoval reklamu nikoliv samoúčelnou a zaměřenou na umění, ale reklamu ve službě obchodu -- tedy výstižněji řečeno "propagaci". Založil kvůli tomu například zlínské filmové ateliéry. V jeho reklamních filmech - i když nebyla cílem - kupodivu umělecká funkce nikdy nechyběla. |
Podíváme-li se na současnou reklamu, vidíme často přesný opak. Někdy to působí dojmem, že si umělci v dnešních těžkých časech našli jednodušší způsob výdělku v reklamě. Zde se totiž často zapomíná, že má sloužit především k podpoře prodeje, nikoliv k získávání cen na uměleckých soutěžích. Zadavatelé reklamy tak bohužel platí umělecký úspěch, nikoliv svůj úspěch podnikatelský.
Každý obchodník by tedy měl mít na paměti, že reklama má být jeho pomocníkem, nikoliv způsobem, jak sponzorovat umění. Pokud k takové podpoře máte dost peněz, podporujte umění přímo, nikoliv přes reklamu.
Reklama, zvláště v televizní podobě, v sobě totiž skrývá ještě jedno nebezpečí -- její převážně mladí tvůrci v ní vytvářejí jakýsi umělý, virtuální svět, který je odrazem jejich představ a tužeb. Příjemci reklamy pak buď mohou takovým představám podlehnout -- zejména pubertální mládež -- nebo je naopak popudí a pociťují ji jako obtěžování.
Vy samozřejmě nechcete, aby vaše propagace zákazníky odpuzovala nebo v nich vyvolávala záchvaty vzteku. Právě proto je třeba se více soustředit na "propagaci" a méně na "reklamu".
Vaše reklama by měla splnit tyto tři cíle:
- Vstoupit do povědomí lidí a udržet se tam
- Představit vás jako zákazníkova přítele a partnera
- Zdůraznit vaši upřímnost a solidnost
Pozorný čtenář se jistě podiví, že zde nenalézá ani slova o zboží, které většinou bývá základem reklamy. Je ale třeba vědět, že dobrá reklama vás především uvádí a "usazuje" na trhu. Můžete samozřejmě inzerovat i své novinky, ale vždy až poté, co nějakou dobrou pozici v povědomí lidí opravdu získáte. Sebelepší výrobek od neznámého výrobce nemá příliš šancí, zato zavedené značce se leckdo "na zuby" nedívá.
Není samozřejmě žádný problém vzít milion a použít ho na reklamu. Pokud máte peněz málo a navíc je potřebujete na důležitější věci, mohlo by vás to svádět k domněnce, že o reklamu se zajímat nemůžete. Zvláště když se všechny agentury snaží dokázat, že jen drahá reklama (která jim naplní lépe kapsy) je ta pravá. Přesto nemusíte zoufat. Reklamu a propagaci lze dělat i s malým, ba mizivým rozpočtem. A my si nyní řekneme, jak na to.
obchodní vyjednávání
- Úvod
- Zákazník, koncepce, taktika
- Cíle prodeje a koncepce
- Způsoby prodeje
- Taktika
- Osobní předpoklady
- Motivace
- Sebevědomí
- Emoce
- Rétorika
- Znalosti
- Úspěch
- Budování úspěchu
- Zákon očekávání
- Zákon přitažlivosti
- Víra v úspěch,
- Etika v obchodním vztahu
- Etika a výhodnost
- Pozitivní jednání
- Emoce a stres
- Zvládáme stres
- Hospodaříme s časem
- Ostatní stresové faktory
- Profesionální vystupování
- Řeč těla
- Základy rétoriky
- Dialog
- Jak na trému
- Příprava na jednání
- Obchodní jednání
- Příprava jednání u vás
- Zaneprázdněný zákazník
- Zákazník není přítomen
- Zákazník nemá čas
- Jak prosadit schůzku
- Jednáme se zákazníkem
- Umění naslouchat
- Umění klást otázky
- Nesouhlas a námitky
- Jak dosáhnout objednávky
- Maloobchod
- Veletrhy a výstavy
- Jak se zajímat o zákazníka
- Jak neztratit důvěru
- Faktor vděčnosti
- Jak překvapovat zákazníka
- Reklamace
- Konkurence
- Informace o konkurenci
- Konkurence a zákazník
- Komunikace a propagace
- Nejdůležitější slovo
- Jak na propagaci
- Inzerát
- Rozhlasová reklama
- Plakát, leták
- Časopis, informační bulletin
- Certifikát, diplom
- Reklama na internetu
- Prezentace
- Osobní doporučení
- Speciální způsoby prodeje
- Telemarketing
- Internet marketing
- Multi level marketing
- Kombinace marketingových metod
- Závěrem