Inzerát
"Doporučujeme se ctěnému obecenstvu, aby ráčilo svojí pozornost a přízeň našemu závodu cukrářskému věnovati. Vždy čerstvé zboží prima kvality jest naší vizitkou a taktéž osobnosti místní, zde nakupující…" |
Tak s takovým textem byste dnes pravděpodobně už neuspěli. Dnešní běžný zákazník je zahlcen informacemi a vybírá si nejvíce podle grafického provedení a zejména podle titulku. Nápaditý titulek je základem úspěšného inzerátu. Na ostatním už tolik nezáleží. Často se můžete setkat s inzeráty, které neobsahují o mnoho více, než titulek a kontaktní informace.
Velké celostránkové inzeráty na křídových obálkách časopisů sice vypadají pěkně, ale pokud byste za jeden měli vydat všechny peníze, které máte k dispozici, zvolte raději méně okázalou formu a umístění. Podstatou úspěchu je zejména opakování (vzpomeňte si na 1. bod přehledu reklamních cílů!). Více malých inzerátů, zveřejňovaných několik dní za sebou, udělá více práce, než jeden velký barevný. Výhodné jsou časopisy, které na závěr ještě uvádějí seznam inzerentů. Tak vám za jedny peníze zdvojnásobí působení vaší reklamy.
Úspěšný titulek by se měl vyhýbat sdělení zaměřenému na vaše "Já". Naopak by se měl obracet na vašeho zákazníka, třeba slovy "Chcete…", "Můžete…", "Co byste…". Úderné bývají jednoslovné titulky -- pokud se vám podaří vymyslet to správné slovo.
Zvláštní formou "inzerce" může být informace podle zásady "Já se zmíním o tobě a ty se zmíníš o mně". Tak například firma XY napíše ve svém propagačním materiálu, že její výrobky jsou vyráběny na skvělých strojích firmy ZX, kdežto firma ZX se pochlubí, že na její technologii se vyrábějí skvělé výrobky firmy XY.
obchodní vyjednávání
- Úvod
- Zákazník, koncepce, taktika
- Cíle prodeje a koncepce
- Způsoby prodeje
- Taktika
- Osobní předpoklady
- Motivace
- Sebevědomí
- Emoce
- Rétorika
- Znalosti
- Úspěch
- Budování úspěchu
- Zákon očekávání
- Zákon přitažlivosti
- Víra v úspěch,
- Etika v obchodním vztahu
- Etika a výhodnost
- Pozitivní jednání
- Emoce a stres
- Zvládáme stres
- Hospodaříme s časem
- Ostatní stresové faktory
- Profesionální vystupování
- Řeč těla
- Základy rétoriky
- Dialog
- Jak na trému
- Příprava na jednání
- Obchodní jednání
- Příprava jednání u vás
- Zaneprázdněný zákazník
- Zákazník není přítomen
- Zákazník nemá čas
- Jak prosadit schůzku
- Jednáme se zákazníkem
- Umění naslouchat
- Umění klást otázky
- Nesouhlas a námitky
- Jak dosáhnout objednávky
- Maloobchod
- Veletrhy a výstavy
- Jak se zajímat o zákazníka
- Jak neztratit důvěru
- Faktor vděčnosti
- Jak překvapovat zákazníka
- Reklamace
- Konkurence
- Informace o konkurenci
- Konkurence a zákazník
- Komunikace a propagace
- Nejdůležitější slovo
- Jak na propagaci
- Inzerát
- Rozhlasová reklama
- Plakát, leták
- Časopis, informační bulletin
- Certifikát, diplom
- Reklama na internetu
- Prezentace
- Osobní doporučení
- Speciální způsoby prodeje
- Telemarketing
- Internet marketing
- Multi level marketing
- Kombinace marketingových metod
- Závěrem